Regulamin korzystania z usług Kancelarii, w tym z serwisu
porady.legalways.pl

/
§ 1. Postanowienia ogólne
1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z usług kancelarii LEGALWAYS Kancelaria Prawna Adwokat Ewelina Posłajko z siedzibą w Krakowie, w tym z serwisu internetowego w domenie https://porady.legalways.pl (zwanego dalej Serwisem), w szczególności dotyczące warunków świadczenia usług oferowanych za pośrednictwem Serwisu, sposobów płatności, odstąpienia od umowy, a także zasady postępowania reklamacyjnego.
2. Właścicielem Serwisu jest Administrator – LEGALWAYS Kancelaria Prawna Adwokat Ewelina Posłajko z siedzibą w Krakowie (31-548) przy Aleja Pokoju 1, Biurowiec K1, XI-XII p., NIP: 8251967577.
3. Korespondencję elektroniczną dotyczącą działalności Serwisu należy kierować na adres email: biuro@legalways.pl, natomiast przesyłki pocztowe należy kierować na adres: LEGALWAYS Kancelaria Prawna Adwokat Ewelina Posłajko, Aleja Pokoju 1, Biurowiec K1, XI-XII p., 31-548 Kraków.


§ 2. Definicje
1. Administrator lub Kancelaria – LEGALWAYS Kancelaria Prawna Adwokat Ewelina Posłajko, Aleja Pokoju 1, Biurowiec K1, XI-XII p., 30-548 Kraków, posiadająca NIP: 8251967577 oraz Regon: 122966834.
2. Porada – konsultacja o tematyce prawnej lub okołoprawnej, realizowana w formie rozmowy telefonicznej lub za pośrednictwem komunikatora on-line (dostępne kanały komunikacji: MS Teams, Skype, Zoom, Facetime, poczta e-mail), w języku polskim lub angielskim, zależnie od Usługi zakupionej przez Użytkownika. Celem Porady jest ustalenie przedmiotu zapytania oraz udzielenie Użytkownikowi wyjaśnień dotyczących opisanego przez niego zagadnienia i/lub udzielenie Użytkownikowi pomocy w interpretacji określonych przepisów.
3. Regulamin Serwisu – niniejszy „Regulamin korzystania z korzystania z usług Kancelarii, w tym z serwisu porady.legalways.pl”.
4. Serwis – strona internetowa zlokalizowana pod adresem internetowym https://porady.legalways.pl, umożliwiająca Użytkownikom dokonywanie zakupów usług prawnych świadczonych zdalnie (telefonicznie i on-line).
5. Usługa Dodatkowa – wymagająca osobnej analizy i indywidualnej wyceny usługa powiązana z tematem Porady, która może zostać zaproponowana przez Kancelarię przy okazji lub w związku z udzieleniem Porady.
6. Usługi – wszelkie usługi oferowane do sprzedaży za pośrednictwem Serwisu, świadczone przez Kancelarię.
7. Użytkownik – odwiedzający, który rozpoczął korzystanie z Serwisu lub jego poszczególnych funkcji.

§ 3. Usługi
1. W ramach Serwisu Kancelaria oferuje Użytkownikom zakup następujących Usług:
a) Porada Prawna do 60 minut w cenie 500 zł brutto dla konsumentów oraz 500 zł netto plus VAT dla przedsiębiorców – Porada realizowana w formie konsultacji w języku polskim, podczas której Użytkownik przedstawia do analizy jedno zagadnienie lub kilka powiązanych ze sobą merytorycznie zagadnień, o maksymalnym czasie trwania konsultacji 60 minut.
b) Legal Service in English - up to 60 minutes consultation w cenie 800 zł brutto dla konsumentów oraz 800 zł netto plus VAT dla przedsiębiorców – Porada realizowana w formie konsultacji w języku angielskim, podczas której Użytkownik przedstawia do analizy jedno zagadnienie lub kilka powiązanych ze sobą merytorycznie zagadnień, o maksymalnym czasie trwania konsultacji 60 minut.
c) Szybka Porada - jedno zagadnienie do 15 minut w cenie 350 zł brutto dla konsumentów oraz 350 zł netto plus VAT dla przedsiębiorców – Porada realizowana w formie konsultacji w języku polskim, podczas której Użytkownik przedstawia do analizy jedno zagadnienie, o maksymalnym czasie trwania konsultacji 15 minut.
2. Aby dokonać zakupu wybranej Usługi Użytkownik wykonuje następujące czynności:
a) Wybiera Usługę klikając w odpowiedni przycisk na stronie https://porady.legalways.pl;
b) Wypełnia formularz, uzupełnia dane do ewentualnej faktury, potwierdza wybór Usługi w dolnej części formularza i przechodzi do płatności kliknięciem przycisku „Zamów teraz/Order now”;
c) Wybiera metodę płatności i dokonuje zapłaty;
d) Po pomyślnym zaksięgowaniu wpłaty oczekuje na kontakt ze strony Kancelarii celem umówienia terminu realizacji Usługi. Kontakt, o którym mowa powyżej, jest realizowany telefonicznie lub mailowo, w ciągu 24 godzin od zaksięgowaniu wpłaty, w oparciu o dane podane przez Użytkownika na etapie zakupu Usługi. Kancelaria podejmuje 2 próby kontaktu telefonicznego lub 1 próbę przesłania wiadomości mailowej z 3 propozycjami terminu realizacji Usługi. Jeżeli numer telefonu jest niepoprawny lub po dwóch próbach kontaktu Użytkownik nie odpowiada, a Kancelaria nie otrzymała odpowiedzi na przesłany Użytkownikowi e-mail, po upływie 7 dni od daty wysłania e-maila do Użytkownika Kancelaria uznaje kontakt za bezskuteczny.
3. Usługi są realizowane po dokonaniu przedpłaty w wysokości zgodnej z aktualnie obowiązującym cennikiem, a w wyjątkowych wypadkach również przed dokonaniem zapłaty.
4. Porada zawiera indywidualną interpretację przedstawionego zagadnienia, opartą na dostarczonych przez Użytkownika informacjach. Dokonując zakupu Usługi Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że interpretacja nie ma charakteru powszechnie obowiązującego oraz że możliwe są stanowiska odmienne od prezentowanego przez Kancelarię. Podczas realizacji Usługi Kancelaria może zasygnalizować Użytkownikowi rozbieżność stanowisk sądów i/lub przedstawicieli piśmiennictwa prawniczego w zakresie omawianego zagadnienia.
5. Po zapoznaniu się z treścią przedstawionego przez Użytkownika zagadnienia, Kancelaria może odmówić udzielenia Porady, w szczególności jeśli uzna, iż może to naruszać przepisy prawa powszechnie obowiązującego, zasady współżycia społecznego lub zasady etyki zawodowej lub też w sytuacji, gdy nie posiada w przedmiocie zagadnienia wystarczającej wiedzy i doświadczenia. W takich wypadkach Kancelaria zawiadamia Użytkownika o niemożliwości udzielenia Porady co do całości lub części zagadnienia przedstawionego do analizy i na pisemne żądanie Użytkownika może w terminie 14 dni od podania przez Użytkownika numeru rachunku zwrócić odpowiednio całość lub część uiszczonej przez niego opłaty.
6. Jeżeli Strony w toku indywidualnych ustaleń nie uzgodniły inaczej, Usługi są świadczone od poniedziałku do piątku, w dni robocze, w godzinach od 10 do 20. Termin udzielenia Porady jest w miarę możliwości uzgadniany przez Strony, a Kancelaria gwarantuje dyspozycyjność najpóźniej w ciągu 7 dni od zaksięgowania wpłaty. W wyjątkowych wypadkach terminy mogą ulec wydłużeniu, w szczególności ze względu na okoliczności niezależne od Kancelarii lub przez Kancelarię niezawinione, a uzasadnione m.in. zwiększonym nakładem pracy, przyczynami zdrowotnymi, okresami wakacji czy ferii lub w przypadku skomplikowanego charakteru Pytania.

§ 4. Pytania w toku Porady i Usługa Dodatkowa
1. W toku udzielanej Porady Użytkownik ma prawo do zadawania pytań i uzyskiwania odpowiedzi bez dodatkowej opłaty, o ile pytania te nie wiążą się koniecznością analizy dokumentów oraz:
a) w przypadku Szybkiej Porady - jedno zagadnienie do 15 min. – dotyczą ściśle jednego zagadnienia,
b) w przypadku Porady Prawnej do 60 minut oraz Legal Service in English - up to 60 minutes consultation – dotyczą jednego zagadnienia lub kilku powiązanych ze sobą merytorycznie zagadnień.
2. Jeżeli pytanie zadane w toku udzielania Porady nie spełnia warunków, o których mowa w ust. 1 (np. wymaga zapoznania się z dokumentami, dotyczy kilku zagadnień – w przypadku Szybkiej Porady lub kilku niepowiązanych ze sobą merytorycznie zagadnień – w przypadku pozostałych Porad), albo jeżeli zagadnienie przedstawione przez Użytkownika do analizy w ramach Porady okaże się zawiłe, może być potraktowane jako osobne zlecenie. W takim przypadku, Kancelaria po stwierdzeniu, że pytanie wykracza poza zakres Usługi, powiadamia o tym Użytkownika, wskazując, że udzielenie odpowiedzi wymaga dodatkowego wynagrodzenia i/lub osobnej analizy, może także poinformować Użytkownika o wysokości dodatkowego wynagrodzenia lub przedstawić propozycję dalszych kroków w sprawie i przygotować indywidualną wycenę. Po jej akceptacji i uiszczeniu płatności, a w wyjątkowych wypadkach również przed dokonaniem zapłaty, Kancelaria świadczy na rzecz Użytkownika Usługę Dodatkową.
3. Usługa Dodatkowa może polegać m.in. na udzieleniu Porady, jak również na przygotowaniu listu adwokackiego, opinii prawnej, pozwu, wniosku czy innego pisma procesowego (sądowego) lub pozasądowego, reprezentacji w sprawie sądowej lub pozasądowej.

§ 5. Płatność za Usługi
1. Usługi oferowane przez Kancelarię, w tym świadczone w ramach Serwisu, są płatne. Informacje na temat opłat dotyczących poszczególnych Usług znajdują się w aktualnie obowiązującym cenniku opublikowanym i ogólnie dostępnym na stronie internetowej https://porady.legalways.pl. W przypadku usługi nieskategoryzowanej jako jedna z pozycji w cenniku, wycena zostanie dokonana indywidualnie przez Kancelarię.
2. Płatności za usługi oferowane w Serwisie Użytkownik dokonuje za pośrednictwem systemu płatności PayU, dostarczanego przez PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 186, zgodnie z zasadami określonymi w https://poland.payu.com/wp-content/uploads/sites/14/2020/03/Regulamin_pojedynczej_transakcji_platniczej_PayU_2.pdf. Administrator uznaje płatność za zaakceptowaną z chwilą zaksięgowania należnej kwoty na koncie PayU.

§ 6. Obowiązki Użytkownika
1. Użytkownik jest uprawniony i zobowiązany do korzystania z Serwisu i Usług w sposób zgodny z niniejszym Regulaminem, obowiązującym prawem, ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet oraz w sposób nienaruszający praw Kancelarii oraz praw osób trzecich, w tym autorskich praw majątkowych. Niedopuszczalne są działania mogące w szczególności utrudniać lub destabilizować działanie Kancelarii lub narazić Kancelarię na utratę renomy, dobrego imienia lub na jakąkolwiek szkodę.
2. Korzystając z Serwisu i Usług Użytkownik zobowiązuje się do postępowania w sposób uczciwy i rzetelny w stosunku do innych uczestników obrotu, w szczególności podawania prawdziwych i nie wprowadzających w błąd informacji oraz wywiązywania się z podjętych ustaleń oraz zobowiązań;
3. Jeżeli w umowie z klientem Kancelarii inaczej nie zastrzeżono, z chwilą przekazania klientowi materiałów stworzonych w ramach świadczenia usług, w ramach ustalonego wynagrodzenia i pod warunkiem jego terminowego uiszczenia Kancelaria udziela Użytkownikowi licencji na korzystanie z tych materiałów w sposób zgodny z ich charakterem i przeznaczeniem, tj. wyłącznie w relacji z konkretnym podmiotem (kontrahentem/ przeciwnikiem/ pracownikiem/ pracodawcą/ itp.) i wyłącznie dla potrzeb współpracy w konkretnym zakresie, dla którego usługa została zlecona. Klient Kancelarii w szczególności nie jest uprawniony do:
a) zwielokrotniania i rozpowszechniania materiałów otrzymanych w ramach świadczenia usług w całości ani w części, chyba że zwielokrotnienie lub rozpowszechnienie jest niezbędne do realizacji działań, na potrzeby których usługa została zlecona,
b) tłumaczenia, przystosowywania, zmiany układu lub wprowadzania jakichkolwiek innych zmian do materiałów otrzymanych w ramach świadczenia usług w całości ani w części, w tym modyfikowania, skracania, łączenia lub przerabiania dla potrzeb relacji z innymi podmiotami lub współpracy w innym zakresie, aniżeli ten, dla którego usługa została zlecona.
4. Wykorzystanie materiałów przekazanych klientowi przez Kancelarię w ramach świadczenia usług, dla innych celów lub w innym zakresie, aniżeli przewidywał to cel lub zakres usługi, w szczególności kopiowanie, rozpowszechnianie, powielanie, cytowanie, w jakikolwiek sposób, w jakiejkolwiek formie, zwłaszcza w celu komercyjnym – bez wyraźnej zgody Kancelarii jest zabronione.

§ 7. Odpowiedzialność Administratora
1. Administrator ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Usług na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie oraz w przepisach powszechnie obowiązującego prawa.
2. Przy świadczeniu Usług Administrator zobowiązuje się do zachowania staranności uwzględniającej profesjonalny charakter prowadzonej działalności, jak również do udzielania Porad i kontaktu z Użytkownikiem przy stosowaniu przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w tym przepisów korporacyjnych (takich jak: Zbiór Zasad Etyki Adwokackiej).
3. W przypadku zmiany danych osobowych Użytkownik jest obowiązany niezwłocznie zawiadomić o tejże zmianie Administratora, pod rygorem uznania wiadomości przesłanych na poprzedni adres za skutecznie doręczonych.

§ 8. Prawo odstąpienia od umowy
1. Użytkownik będący konsumentem (Konsument) może odstąpić od umowy, bez podania przyczyn w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy.
2. Odstąpienie może być złożone w formie pisemnej lub drogą elektroniczną. Do zachowania 14-dniowego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
3. W razie odstąpienia od umowy, Administrator ma obowiązek nie później niż w ciągu 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności.
4. Zwrotu płatności Administrator dokonuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla Administratora z żadnymi dodatkowymi kosztami.
5. Jeżeli konsument wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania rozpoczęcia wykonywania Usługi przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy.

§ 9. Reklamacje
1. Użytkownik może złożyć reklamację, jeżeli Usługi oferowane przez Kancelarię, w tym za pośrednictwem Serwisu, nie zostały zrealizowane lub są realizowane niezgodnie z jego postanowieniami.
2. Reklamację można złożyć w formie elektronicznej na adres e-mail: biuro@legalways.pl.
3. Reklamacja powinna zawierać co najmniej: imię i nazwisko Użytkownika, adres e-mail oraz opis zgłaszanych zastrzeżeń.
4. Administrator udziela odpowiedzi na reklamację w formie elektronicznej, na podany przez składającego reklamację adres e-mail.
5. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Administrator zwraca się do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie i terminie. Administrator rozpoznaje reklamację w terminie 15 dni roboczych od daty jej otrzymania. W szczególnie skomplikowanych przypadkach uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w terminie, o którym mowa powyżej, termin rozpatrzenia reklamacji może ulec przedłużeniu o czas niezbędny do uzyskania odpowiednich informacji, o czym składający reklamację zostanie poinformowany, przy czym maksymalny czas rozpatrzenia reklamacji Konsumenta nie może przekroczyć 30 dni.
6. Klient niebędący konsumentem (w tym Użytkownik) ma prawo złożyć reklamację stosownie do obowiązujących w tej mierze przepisów prawa, przy czym odpowiedzialność Administratora za wady usług świadczonych na jego rzecz przez Kancelarię, w tym Usług oferowanych za pośrednictwem Serwisu ogranicza się do kwoty, jaką klient zapłacił za daną usługę.

§ 10. Wymagania techniczne
1. W celu dokonywania zakupów w Serwisie Użytkownik powinien posiadać: połączenie z siecią Internet, urządzenia pozwalające na korzystanie z zasobów sieci Internet (komputer, tablet, etc.), podstawowy system operacyjny oraz przeglądarkę (np. Google Chrome, Microsoft Edge, Safari) umożliwiającą wyświetlenie na ekranie urządzenia dokumentów hipertekstowych, powiązanych w sieci Internet przez sieciową usługę www oraz obsługującą język oprogramowania JavaScript, z włączoną opcją akceptowania plików cookies.
2. W celu skorzystania z Porady w formie rozmowy telefonicznej Użytkownik powinien posiadać telefon z aktywnymi połączeniami przychodzącymi i wychodzącymi oraz z numerem zarejestrowanym u operatora posiadającego siedzibę na terenie Polski.
3. W celu skorzystania z Porady za pośrednictwem komunikatora on-line, sprzęt Użytkownika powinien posiadać połączenie z Internetem oraz spełniać wymagania systemowe, zależne od wybranego kanału komunikacji:
a) w przypadku komunikatora Skype – należy pobrać komunikator ze strony https://www.skype.com/pl/get-skype/, stosownie do posiadanego urządzenia, które spełnia wymagania systemowe określone przez dostawcę komunikatora: https://support.skype.com/pl/faq/FA10328/jakie-sa-wymagania-systemowe-skype-a
b) w przypadku platformy Zoom – urządzenie wykorzystywane przez Użytkownika powinno spełniać wymagania systemowe i sprzętowe określone przez dostawcę komunikatora: https://support.zoom.us/hc/en-us/articles/201362023-System-requirements-for-Windows-macOS-and-Linux
c) w przypadku komunikatora FaceTime – należy zalogować się do FaceTime przy użyciu swojego Apple ID oraz mieć dowolne z następujących urządzeń:
- Mac z systemem OS X 10.9.2 (lub nowszym) oraz wbudowanym lub podłączonym mikrofonem,
- Urządzenie iOS z systemem iOS 7 lub nowszym albo urządzenie z systemem iPadOS.
4. Za pośrednictwem komunikatora on-line Porada może być udzielona w ramach połączenia audio lub wideo.

§ 11. Postanowienia końcowe
1. Zasady ochrony danych osobowych Użytkowników są określone w „Polityce ochrony danych osobowych i prywatności LEGALWAYS”, dostępnej pod adresem internetowym: https://porady.legalways.pl/polityka-prywatnosci
2. Administrator Serwisu jest uprawniony do dokonania zmian niniejszego Regulaminu.
3. W przypadku zmiany Regulaminu, jego doręczenie Użytkownikowi odbywać się będzie poprzez umieszczenie nowej treści na stronie Serwisu.
4. Usługi zlecone przed wejściem w życie zmian Regulaminu realizowane będą według jego dotychczasowych postanowień.
5. Użytkownik korzystając z Serwisu lub przedstawiając zagadnienie prawne drogą mailową na adres biuro@legalways.pl lub telefoniczną pod numerem +48 661 073 393 automatycznie akceptuje warunki niniejszego Regulaminu i zobowiązuje się do przestrzegania wszystkich zawartych w nim zasad.
6. Jeżeli Kancelaria i klient nie uzgodnili inaczej, postanowienia Regulaminu stosuje się odpowiednio do wszelkich usług Kancelarii, w tym świadczonych poza Serwisem.
7. Prawem właściwym dla oceny skutków stosowania Regulaminu jest prawo polskie.

LEGALWAYS Kancelaria Prawna Adwokat Ewelina Posłajko
Aleja Pokoju 1, Biurowiec K1, XI-XII p.,
31-532 Kraków
NIP: 8251967577
REGON: 122966834
Kontakt:
tel. 661-073-393
biuro@legalways.pl
www.legalways.pl